V našom úvodnom článku na tému 20ročného výročia od založenia Ahifi sme sľúbili postupne predstaviť tie najdôležitejšie značky, ktoré významne ovplyvnili našu históriu. Jar sa pomaly blíži a tak sme sa rozhodli začať prvou značkou autokozmetiky, ktorou sme sa začali dovážať do Českej republiky. Stalo sa tak v apríli 2017, kedy sme získali oficiálne zastúpenie anglického výrobcu Dodo Juice. Výrobca, ktorý patrí k stáliacim detailingového trhu a boduje nielen kvalitou svojich produktov, ale aj dizajnom a špecifickou filozofiou. Poďme si zhrnúť náš osemročný vzťah a pripomenúť to, prečo máme v Ahifi značku Dodo Juice tak radi.
Ikonický vták Dodo ako logo aj súčasť filozofie značky
Písal sa rok 2007 v Anglicku, krajine mnohými označovanú za kolísku detailingu. V tom čase však ešte na úplnom začiatku a ďaleko za dnešnou popularitou. Vtedy boli k dispozícii predovšetkým masovo vyrábané produkty s priemernou kvalitou a za nízke ceny, alebo naopak drahé „butikové“ vosky, ktoré boli často preceňované a prehnane propagované. Ako odpoveď na vtedajšiu situáciu na trhu autokozmetiky bola založená značka Dodo Juice, ktorej majitelia sa rozhodli priniesť na trh špecializovaný rad vysoko kvalitných produktov pre starostlivosť o automobily za rozumné ceny.
Od začiatku nájdete v logu značky už vyhynutého vtáka Dodo, alias Dronte maurícijského, v slovenčine s originálnym pomenovaním Dront nelietavý. Názov "Dodo Juice" bol zvolený ako irónia k prehnaným marketingovým praktikám vtedajších značiek, s vtipnou narážkou na tvrdenie typu „lisujeme len tie najlepšie vtáky Dodo pre ich vzácny olej na výrobu voskov“.Tento prístup kritizuje využívanie dôverčivých spotrebiteľov, ktoré na trhu umožňuje nedostatok regulácie a stal sa základným kameňom fungovania značky.
Dodo Juice počas svojej existencie 2x zmenila design svojich produktov, ikonický vták Dodo však zostáva. Rovnako ako originálne názvy produktov, ktoré u iných značiek nenájdete. Fabricadabra, Pimp My Hide, Ferrous Dueller, Born Slippy a ďalšie predstavujú vtipné a zároveň vecné pomenovanie, ktoré gradujú svojimi originálnymi popiskami na webe výrobcu. V roku 2021 prišiel posledný podarený redizajn, ktorý sa za nás maximálne vydaril a aspoň v našich očiach vyzerá spoločne s produktmi jokórskeho Gyeonu najprepracovanejšie. Veľmi kvalitným obalom dominuje vták Dodo, ktorý je u každého produktu stvárnený v odlišnom dizajne na vysoko lesklom povrchu. Spoľahnúť sa môžete aj na kvalitné fľaše, rozprašovače a dôraz je kladený aj na ekologický obalový materiál pri všetkých ďalších produktoch.
Ručná výroba, dôraz na kvalitu a poctivý marketing
Dodo Juice nie je a pravdepodobne nikdy nebude mainstreamová značka s cieľom osloviť čo najviac zákazníkov. Je známa predovšetkým medzi vzdelanými spotrebiteľmi a lojálnymi zákazníkmi, ktorí ocenia vysokú kvalitu produktov a poctivú ručnú výrobu. Dodo Juice sa zameriava aj na dlhodobú udržateľnosť a bezkonkurenčnú zákaznícku starostlivosť. Aj z týchto dôvodov nepatrí k najlacnejším značkám na trhu, jej hodnoty sú však inde. Snaží presadzovať kvalitné procesy detailingu a ponúkať produkty, ktoré skutočne plnia svoj účel bez toho, aby sa uchyľovali k prehnaným marketingovým taktikám.
Od svojho vzniku v roku 2007, kedy Dodo Juice predstavili svojich prvých 5 karnaubských voskov, sa ich ponuka rozšírila na viac ako 200 produktov, ktoré sú dostupné vo viac ako 40 krajinách sveta. Mnoho z nich získalo prestížne ocenenie, napríklad šampón Born to be Mild, ktorý štyrikrát po sebe vyhral cenu Detailing World Wash – Product of the Year. Ďalšími ocenenými produktmi sú Clearly Menthol čistič skiel a Supernatural čistič kože, ktoré zvíťazili v testoch prestížneho časopisu Auto Express. Nasledovali víťazstvo pre Future Armour a Total Wipe Out, ako aj ocenenie pre samotnú spoločnosť.
Preslávené sú však aj prírodné vosky, ktoré na dnešnom trhu plného syntetických prípravkov pôsobia tak trochu ako „posledný mohykán“. Ale to je práve to, čo charakterizuje Dodo Juice. Neboja sa byť verní svojim štandardom aj podstatám pôvodného detailingu. Mohli by predávať viac produktov tým, že by vyrábali to, čo si ľudia zvykli kupovať. Namiesto toho, čo by skutočne mali kupovať. Mohli by tvrdiť, že ich produkty sú "keramické", možno by mohli pridať trochu grafénu, aj keď bežné ingrediencie sa mu vyrovnajú, alebo ho dokonca prekonávajú. Ale v Dodo Juice idú iným smerom. Budú naďalej presadzovať poctivé procesy detailingu, vyrábať kvalitné produkty a ponúkať bezkonkurenčnú starostlivosť o zákazníkov. Až vám dôjde súčasný šampón alebo budete potrebovať nový vosk, spomeňte si na Dodo Juice, nebudete ľutovať.
Prémiovka od Dodo Juice - Supernatural
Na základe odborných znalostí Dodo Juice bol vytvorený v roku 2009 super-premiový rad produktov, respektíve alternatívna značka Supernatural, ktorá bola zameraná na čistý výkon bez kompromisov. Bolo odstránené všetko zbytočné - žiadne umelé farby, žiadne silné vône, iba výkonné, vysoko účinné formulácie navrhnuté pre tých, ktorí požadujú to najlepšie.
Všetko začalo charakteristickým karnaubským voskom Supernatural Wax s minimalistickou, ale vysoko výkonnou zmesou, ktorá preukázala, že keď odstránite rušivé prvky, podstata sa ukáže v plnej kráse. Z tohto jediného produktu sa Supernatural rozšírila do luxusného radu pre detailing, ktorý ponúka výnimočné výsledky, vynikajúcu trvanlivosť a nekompromisný prístup k starostlivosti o automobily.
V súčasnej dobe nájdete v ponuke Supernatural desiatky produktov, ktoré odkazujú na svoj pôvod v jednoduchosti, čistote a poctivej kvalite. Produkty, z ktorých väčšina stále ctí pôvodnú receptúru, ale aj úplne nové produkty, ktoré si vyžiadal súčasný trh. Stále však platia pôvodné hodnoty. Čistá biela farba obalov, žiadne prehnané farbičky a omamné vône, ani marketingové bláboly. Supernatural sa nebojí ani v dnešnej dobe ponúkať vosk s ochranou na "iba" tri mesiace. Avšak s leskom a hĺbkou, akú inde nedostanete. Na vysokú kvalitu sa môžete spoľahnúť aj pri všetkých ostatných produktoch. Áno, sú drahšie, ale získate skutočne to, za čo ste si zaplatili.
Born To Be Mild, Ferrous Dueller a ďalší naši favoriti
Na Dodo Juice sme v Ahifi vyrastali a značka nám zostala v srdci do dnešných dní. Od prvých detailingových krôčikov, cez prvé leštenie laku až po písanie vlastných článkov vďaka získaným skúsenostiam. Dodo Juice je s nami od začiatku a odštartoval detailingový boom na našom eshope. Teraz sme výhradnými dovozcami viac ako dvadsiatich výrobcov autokozmetiky z celého sveta a je to práve autokozmetika, ktorá teraz tvorí pevné základy Ahifi. Za to svojim spôsobom vďačíme aj značke Dodo Juice. A aké produkty sme si najviac obľúbili?
- Dodo Juice Born To Be Mild - legenda medzi autošampónmi s mnohými oceneniami a zároveň šampón, ktorý radi používame aj dnes. Produkt, ktorý netreba inovovať. Od začiatku v rovnakom zložení - vysoko koncentrovaný pH neutrálny šampón so silným umývacím účinkom, vynikajúcou lubrikáciou a bez akýchkoľvek leskov a prísad.
- Dodo Juice Clearly Menthol - dlhodobo najpredávanejší čistič okien na našom eshope a to úplne právom. Skla rýchlo zbaví všetkých nečistôt, nezanecháva žiadne šmuhy, rýchlo sa odparuje a čiastočne zabraňuje aj zahmlievaniu. Pokiaľ máte radi Dodo Juice, potom Clearly Menthol nemôže chýbať vo vašej výbave.
- Dodo Juice Total Wipe Out - mnohokrát ocenený čistič a jeden z bestsellerov značky Dodo Juice. Taktiež najpredávanejší produkt u nás medzi univerzálnymi čističmi. Zvládne totiž s jednoduchosťou vyčistiť prakticky každý povrch v interiéri aj exteriéri. Môžete ho použiť na plasty, čalúnenie, koberčeky, ale aj podbehy alebo motor. Navyše je možné riediť až v pomere 1:10!
- Dodo Juice Ferrous Dueller - čistič kolies a prípravok na odstránenie vzdušnej hrdze potrebuje každý fanúšik do detailingu. Ferrous Dueller ponúkne oboje a vďaka vysokej účinnosti, pH neutrálnemu zloženiu, mierne gélovej konzistencii a rozumnej cenovke patrí medzi špičku na trhu. Netreba ďalej predstavovať, poznáte ho určite každý.
- Dodo Juice Spirited Away - tak trochu osamotený produkt na dnešnom trhu, ktorý v danej kvalite nemá v ponuke takmer žiadny výrobca. Možno si poviete obyčajná voda do odstrekovačov, lenže Spirited Away ponúkne viac. Je úplne šetrný k laku, tekutým aj konvenčným stieračom a dokonca aj k voskom. Vydrží v lete aj zime a u nás v Ahifi patrí do povinného výbavenia.
20 rokov = 20% zľava (a 10% k tomu pre členov Ahifi clubu)
Na záver sme si pre vás pripravili zľavovú akciu v rámci osláv nášho 20ročného jubilea a to zľavu 20% na kompletný sortiment značky Dodo Juice a samozrejme aj Supernatural. Členovia Ahifi clubu ako odmenu za vernosť môžu nakupovať so zľavou 30%, stačí sa prihlásiť alebo registrovať. Akcia platí iba do 13.4.2025.