Balíček odhlučnenia Expert už zahŕňa kompletné odhlučnenie vozidla. Konkrétne v rámci tohto balíka odhlučňujeme kapotu, torpédo, predné podbehy, predné dvere, zadné dvere, piate dvere, podlahu, batožinový priestor, zadné podbehy z vnútornej aj vonkajšej strany a strechu. Oproti balíčka Premium teda odhlučňujeme naviac torpédo a strechu. Celková hmotnosť použitých materiálov je cca 68 až 72 Kg. S balíčkom Expert získate rapídne zníženie hluku a zvukovú aj tepelnú izoláciu vozidla, ktoré v zime stráca menej tepla a v lete udrží chladnejšie teploty. Pre zákazníkov, ktorí nechcú výrazne navyšovať hmotnosť vozidla ponúkame aj odľahčenú verziu tohto balíka Expert Light a účinnejší balíček Expert Plus zameraný na maximálne možné odhlučnenie súčasnosti.
1. Odhlučnenie predných a zadných dverí
Cez predné a zadné dvere preniká do interiéru vozidla veľké množstvo hluku a aj preto ich odhlučňujeme celkom v 4 vrstvách. Najskôr aplikujeme na vonkajší plech dverí prémiový antivibračný materiál Comfortmat Dark D2, ktorý zamedzí vibráciám a prenikaniu hluku o najnižších frekvenciách. Jeho merná hmotnosť je len 2,4 kg/m² a pritom akustický stratový činiteľ (MLF) je na vysokej hodnote 0,35. Následne aplikujeme ako druhú vrstvu membránový materiál Comfortmat Integra navrhnutý špeciálne pre odhlučnenie dverí vozidla. Integra je zvukovo a tepelne izolačný materiál, ktorý je schopný vďaka unikátnej protihlukovej membráne znížiť hluk až o 28 dB. Zároveň ide o najľahší zvukovo izolačný materiál do dverí s protihlukovou membránou na trhu. Treťou vrstvou je taktiež antivibračný materiál Comfortmat Dark D2, ktorý zamedzí vibráciám vnútorného plechu dverí a akusticky ich uzavrie. Poslednou vrstvou odhlučnenia je špičkový materiál Comfortmat Soft Wave 15 zložený z polyuretánovej pamäťovej peny. Soft Wave je vďaka svojej tvarovej flexibilite a vysokej schopnosti pohltiť hluk ideálnym materiálom pre odhlučnenie plastov interiéru. Aplikujeme ho teda na plastové výplne dverí a tým zamedzíme prenikanie hluku aj nežiaducemu škrípaniu plastov. Odhlučnenie dverí má za následok tiež výrazné zlepšenie akustiky ozvučenia a to najmä jeho basovej zložky.
Na všetky dvere použijeme nasledujúce tlmiace materiály:
- 1. vrstva - Comfortmat Dark D2 pre zamedzenie vibrácií a spevnenie vonkajšieho plechu dverí.
- 2. vrstva - Comfortmat Integra pre odhlučnenie a tepelnú izoláciu dverí.
- 3. vrstva - Comfortmat Dark D2 pre zamedzenie vibrácií a spevnenie vnútorného plechu dverí.
- 4. vrstva - Comfortmat Soft Wave s rozmerom 1000 x 700 mm pre odhlučnenie plastových výplní a zamedzenie rezonancií.
2. Odhlučnenie batožinového priestoru vrátane zadných podbehov
Batožinový priestor má pre celkové odhlučnenie snáď najväčší prínos, preto nesmie chýbať v našom balíku Premium. Cez kufor a najmä zadné podbehy preniká do interiéru veľké množstvo hluku a to najmä pri vozidlách s odkladacím platom (pevným, alebo posuvným). Už tradične ako prvú vrstvu volíme antivibračný materiál Comfortmat Dark D2 s hrúbkou 2,3 mm, ktorý účinne zabráni vibráciám karosérie. Comfortmat Dark D2 aplikujeme na celý batožinový priestor okrem zadných podbehov, kde použijeme silnejší variant Comfortmat Dark D4, s hrúbkou 4 mm. Na zadné podbehy zo strany kufra aplikujeme silnejší materiál s akustickým stratovým činiteľom 0,49 jednotiek z dôvodu výrazne vyšších vibrácií aj hluku práve v tejto oblasti. Materiál zamedzí nielen vibráciám, ale aj prenikaniu hluku o najnižších frekvenciách, ktorý spôsobujú najmä pneumatiky. Pre odhlučnenie batožinového priestoru využívame dva rôzne materiály. Na kompletný priestor okrem podbehov volíme membránový materiál Comfortmat Integra s hrúbkou 6 mm a schopnosťou zvukovej izolácie až -28 dB. Na zadné podbehy, ktoré sú oveľa viac zaťažené hlukom než ostatné časti batožinového priestoru, aplikujeme účinnejší membránový materiál Comfortmat Blockshot s hrúbkou 7 mm, ktorý aj vďaka svojej silnejšej 1,5 mm protihlukovej membráne poskytuje vysokú úroveň zvukovej izolácie až -31 dB. Túto kombináciu materiálov volíme najmä z dôvodu nižšej hmotnosti, aby sme príliš nezaťažovali zadné partie vozidla.
Na celý batožinový priestor použijeme nasledujúce materiály:
1. vrstva - Comfortmat Dark D2 pre zamedzenie vibrácií batožinového priestoru okrem zadných podbehov.1. vrstva - Comfortmat Dark D4 pre zamedzenie vibrácií a hluku o najnižších frekvenciách zadných podbehov zo strany kufra.
2. vrstva - Comfortmat Integra pre odhlučnenie celého batožinového priestoru, okrem zadných podbehov.
2. vrstva - Comfortmat Blockshot pre odhlučnenie zadných podbehov zo strany kufra.
3. Odhlučnenie podlahy
Odhlučnenie podlahy hrá úplne zásadnú úlohu pre celkové odhlučnenie vozidla a preto aj napriek vyššej investícii dôrazne odporúčame odhlučniť práve túto oblasť. Podlaha je extrémne náchylná nielen na hluk, ale vzhľadom k veľkej ploche aj na výrazné vibrácie od odrážajúceho sa hluku vozovky, od motora, prevodovky, pneumatík aj výfukového systému. Aj podlahu odhlučňujeme v niekoľkých vrstvách. Tou prvou je tradične antivibračný materiál a to u balíčku Premium Comfortmat Dark D3 s hrúbkou 3 mm a akustickým stratovým činiteľom o hodnote 0,41 jednotiek. Ako druhú vrstvu aplikujeme materiál Comfortmat Blockshot, ktorý je schopný podlahu vďaka svojmu viacvrstvovému zloženiu s protihlukovou membránou veľmi účinne odhlučniť a poskytnúť zvukovú izoláciu vo výške až -31 dB. Priestor pod zadnými sedačkami v rámci tohto balíka odhlučňujeme zvukovo izolačným materiálom Comfortmat Vision, ktorý je vďaka nižšej hrúbke a zvýšenej flexibilite ideálnym materiálom pre odhlučnenie tejto oblasti.
Na podlahu použijeme nasledujúce materiály:
- 1. vrstva - Comfortmat Dark D3 pre zamedzenie vibrácií a hluku o najnižších frekvenciách.
- 2. vrstva - Comfortmat Blockshot pre odhlučnenie podlahy okrem priestoru pod zadnými sedačkami.
- 2. vrstva - Comfortmat Vision pre odhlučnenie priestoru pod zadnými sedačkami.
4. Odhlučnenie strechy
U balíčka Expert sa sústredíme tiež na strechu, ktorej odhlučnenie účinne doplní celkové odhlučnenie vozidla. Očakávať môžete zníženie aerodynamického hluku a okolitého cestného hluku, ktorý ľahko preniká cez veľmi tenký plech strechy. Účinok spoznáte tiež za daždivého počasia, kedy takmer nebudete počuť hluk od dažďových kvapiek ani pri najvyšších rýchlostiach a za zmienku stojí aj dodatočná tepelná izolácia strechy. Ako prvú vrstvu volíme ultraľahký antivibračný materiál Comfortmat Dark D2, ktorý zamedzí najmä vibráciám veľkej plochy strechy. Druhú vrstvu tvorí defaultny materiál Comfortmat Soft Wave Expert zložený z veľmi hustej a jemnej polyuretánovej peny s hrúbkou 15 mm, ktorá vyniká zvukovou izoláciou až -20 dB a zároveň extrémne nízkou hmotnosťou. U odhlučnení strechy vám však dáme na výber a ako alternatívu ponúkame za rovnakú cenu výrazne účinnejší membránový materiál Comfortmat Skyline, ktorý sa chváli zvukovou izoláciou až -25 dB a navyše má špičkové tepelnoizolačné vlastnosti. Hoci ide momentálne o najľahší membránový materiál na svete, je nevyhnutné počítať s nárastom hmotnosti o cca 3 Kg.
Na strechu použijeme nasledujúce tlmiace materiály:
1. vrstva - Comfortmat Dark D2 pre zníženie vibrácií a spevnenie strechy.2. vrstva - Comfortmat Soft Wave Expert pre odhlučnenie strechy (alternatíva Comfortmat Skyline).
5. Odhlučnenie predných podbehov
Odhlučnenie predných podbehov má za následok zníženie hluku predovšetkým od pneumatík. Spoločne s odhlučnením podlahy túto oblasť ošetríme takmer dvojnásobne a hluk takmer eliminujeme. Najprv aplikujeme antivibračný materiál Comfortmat Dark D4 s hrúbkou 4 mm a vysokým akustickým stratovým činiteľom o hodnote 0,49 jednotiek na kovovú vnútornú časť podbehov, čím zamedzíme vibráciám a prenikaniu hluku o nízkych frekvenciách, ktoré spôsobujú práve pneumatiky. Na plastové podbehy aplikujeme prémiový membránový materiál Comfortmat Blockshot, ktorý je schopný znížiť hluk až o -31 dB. Blockshot plastové podbehy nielen odhlučnia, ale aj spevnia a zamedzia napríklad hluku lietajúcich kamienkov. Nie je teda potrebné v prípade aplikácie tohto materiálu použitie antivibračného materiálu na plastové podbehy. V prípade vozidiel, ktoré nemajú plastové podbehy (často japonské a kórejské autá, alebo napríklad Audi), aplikujeme Comfortmat Blockshot ako druhú vrstvu na kovovú časť podbehu.
Na oba predné podbehy použijeme nasledujúce tlmiace materiály:
- 1. vrstva - Comfortmat Dark D4 pre zníženie vibrácií karosérie a hluku o nízkych frekvenciách.
- 2. vrstva - Comfortmat Blockshot pre odhlučnenie plastovej časti podbehu.
6. Odhlučnenie kapoty
Odhlučnenie kapoty má pre celkové odhlučnenie vozidla skôr menší význam, napriek tomu je veľmi obľúbené a aj z toho dôvodu sme ho tiež zahrnuli do nášho základného balíčka odhlučnenia. V prvej fáze spevníme kapotu antivibračným materiálom Comfortmat Dark D2 a zamedzíme tak vibráciám a rezonanciám. Keďže väčšina našich zákazníkov si želá zachovať originálny kryt kapoty, ako druhú vrstvu aplikujeme zvukovo aj tepelno izolačný materiál Comfortmat Vision práve na pôvodný kryt motora z vnútornej strany. Kapotu teda odhlučníme pri zachovaní pôvodného vzhľadu. V prípade absencie továrenského krytu zvolíme iný postup, na ktorom sa vopred dohodneme.
Na kapotu teda použijeme nasledujúce materiály:
- 1. vrstva - Comfortmat Dark D2 pre spevnenie a zamedzenie vibrácií kapoty.
- 2. vrstva - Comfortmat Vision pre zníženie hluku motorového priestoru.
7. Odhlučnenie piatych dverí
Myslíme aj na piate dvere, ktorých odhlučnenie má samozrejme tiež význam. Postup je podobný ako v prípade predných alebo zadných dverí. Na plech aplikujeme ľahký antivibračný materiál Comfortmat Dark D2 a ako druhú vrstvu volíme odľahčený materiál Comfortmat Vision. Vďaka aplikácii tohto materiálu zabezpečíme bezproblémový chod dverových pántov a elektického otvárania piatych dverí, ktoré by mohol materiál s vyššou hmotnosťou v budúcnosti obmedzovať na funkciu. Plastovú výplň odhlučníme materiálom Comfortmat Soft Wave.
Na piate dvere použijeme nasledujúce materiály:
- 1. vrstva - Comfortmat Dark D2 pre zamedzenie vibrácií vonkajšieho plechu dverí.
- 2. vrstva - Comfortmat Vision pre odhlučnenie a tepelnú izoláciu piatych dverí.
- 3. vrstva - Comfortmat Soft Wave pre odhlučnenie plastových výplní a zamedzenie rezonancií.
8. Odhlučnenie torpéda
Okrem strechy je ďalšou oblasťou odhlučnenia u balíčka Expert tiež torpédo. Odhlučnenie torpéda je veľmi špecifické a jeho účinok závisí najmä na vykonanie torpéda. V prípade vozidiel, ktoré majú torpédo väčších rozmerov a zasahuje niekedy aj do polky motorovej priečky, je jeho účinok veľmi znateľný a výrazne sa zníži hluk od motora a to najmä pri súčasnom odhlučnení podlahy. Niektoré, predovšetkým drahšie vozidlá majú v tejto časti vozidla ukrytú elektroniku a odhlučnenie tejto oblasti nemá význam. Odhlučnenie torpéda teda vykonávame len vtedy, keď sme presvedčení o jeho účinku. Ako prvú vrstvu volíme antivibračný materiál Comfortmat Dark D2 s hrúbkou 2,3 mm. Druhú vrstvu tvorí protihlukový materiál Comfortmat Neoprene, ktorý zníži prenikaniu hluku od motora.
Na torpédo použijeme nasledujúce materiály:
- 1. vrstva - Comfortmat Dark D2 pre zamedzenie vibrácií a zníženie hluku od motora o nízkych frekvenciách
- 2. vrstva - Comfortmat Neoprene pre zníženie hluku od motora.
Balíček odhlučnenia Expert Plus
Hoci balík odhlučnenia Expert je schopný poskytnúť už takmer maximálne odhlučnenie vozidla, ktoré na našom trhu prakticky nemá ekvivalent, napriek tomu sme schopní dosiahnuť ešte výraznejších výsledkov a preto sme pre náročných pripravili balíček odhlučnenia Premium Plus. Ten zahŕňa odhlučnenie rovnakých oblastí, ale ešte účinnejšími materiálmi.
Prvou zásadnou zmenou je použitie silnejšieho antivibračného materiálu Comfortmat Dark D3 o sile 3 mm ako prvej vrstvy pri odhlučnení všetkých dverí, batožinového priestoru a strechy. To má za následok nielen účinnejšie zamedzenie vibrácií, ale aj zníženie hluku o nižších frekvenciách. Pri podlahe tento materiál používame už v základnej konfigurácii, hlavnou zmenou však prechádza zvukovo izolačná vrstva. Ako druhú vrstvu nepoužijeme membránový materiál Comfortmat Blockshot s hrúbkou 7 mm a zvukovou izoláciou -31 dB, ale kombináciu dvoch iných materiálov. Prvým z nich je Comfortmat Vision a ako tretiu vrstvu aplikujeme Comfortmat Blockator. Kombinácia týchto dvoch materiálov umožní dosiahnuť maximálnu možnú úroveň zvukovej izolácie až -35 dB v rozsahu od 50 do 3000 Hz. Celková hrúbka tejto kombinácie materiálov na podlahe je 13 mm, čo zaručuje dokonalé odhlučnenie vášho vozidla. Na odhlučnenie priestoru pod zadnými sedačkami použijeme podľa možností materiál Comfortmat Integra alebo Vision.
Podobný postup volíme tiež pri odhlučnení batožinového priestoru, kde oblasť s najvyšším zaťažením hlukom, teda zadné podbehy, odhlučňujeme taktiež kombináciov materiálov Comfortmat Vision a Comfortmat Blockator. Ak to priestor dovolí, volíme aj účinnejší materiál na dno kufra, konkrétne vyššie spomínaný Comfortmat Blockshot.
U balíčka Expert Plus odhlučňujeme účinnejšie aj strechu. Už sme spomenuli silnejší antivibračný materiál Comfortmat Dark D3 a zmenou prechádza aj zvukovo izolačná vrstva v podobe membránového materiálu určeného špeciálne na strechu Comfortmat Skyline. Balíček Premium Plus teda odporúčame všetkým, ktorí požadujú maximálne odhlučnenie auta za mierne vyššiu cenu ako u klasického balíčka Expert.
Koľko za balíček odhlučnenia Exper a Expert Plus zaplatíte?
Cena za materiál a prácu v rámci balíka Expert je 35 990 Kč vr. DPH a v prípade vylepšeného balíčku Expert Plus 38 990 Kč vr. DPH. Pre výpočet ceny a potrebného počtu kusov materiálov vychádzame z veľkosti auta nižšej strednej až strednej triedy (Škoda Octavia, VW Passat). Keďže pre stanovenie ceny montáže je kľúčový počet použitých materiálov, môže sa finálna cena v prípade väčšieho či menšieho vozidla mierne zmeniť. Objednať vozidlo na odhlučnenie je možné e-mailom: montaze@ahifi.cz, alebo telefonicky na čísle +420 607 38 38 38. Odhlučnenie vozidiel vykonávame v Brne a montáž zvládneme realizovať v rámci jedného dňa. Iba u väčších vozidiel a vozidiel vyššej triedy je nutné montáž rozdeliť do dvoch pracovných dní. Radi vám za výhodných podmienok zapožičiame po dobu montáže náhradné vozidlo VW Golf VII vo firemných farbách.
Prečo odhlučnenie práve od nás?
Odhlučnením sa zaoberáme od začiatku roku 2013, kedy sme ako prví zaviedli zvýhodnené balíčky odhlučnenia. Od tej doby sme dokázali odhlučniť už vyše 800 vozidiel. Vďaka tomu sme nazbierali veľké množstvo skúseností, ktoré uplatňujeme pri rozkladaní áut aj správnom zvolení a umiestnení tlmiacich materiálov. Pozrite sa na už hotové realizácie odhlučnenia vozidiel, ktoré vykonávajú naši štyria skúsení montážni technici pristupujúci ku každému autu s maximálnu starostlivosťou a profesionalitou. Vozidlá odhlučňujeme výhradne špičkovými materiálmi spoločnosti Comfortmat, ktorá je svetovým lídrom v oblasti odhlučnenia vozidiel a ponúka bezkonkurenčnú účinnosť pri odhlučnení vozidla.
- Máme za sebou 7 rokov skúseností a cez 800 odhlučnených vozidiel.
- Používame len bezkonkurenčné materiály Comfortmat, s ktorými garantujeme najúčinnejšie odhlučnenie na trhu.
- Môžete si vybrať, či je pre vás prioritou maximálne možné odhlučnenie, alebo hmotnosť materiálov.
- V balíčkoch používame zvukovo izolačné materiály s protihlukovou membránou, ktoré nemá v ponuke žiadny iný výrobca!
- V odľahčených "Light" balíčkoch využívame špeciálny odľahčený materiál, ktorý ponúka bezkonkurenčný pomer hmotnosti a schopnosti odhlučnenia.
- Nerobíme žiadne kompromisy - nikdy nešetríme materiálom a volíme pre danú plochu vždy najvhodnejšie riešenie.
- Materiály Comfortmat vynikajú aj tepelnou izoláciou - v lete zaistia chladnejšie teploty v interiéri a v zime naopak udržia teplo.
- Využívame nezameniteľné know-how spoločnosti Comfortmat a volíme postupy, ktoré vedú k maximálnemu odhlučneniu.
- Máme dôkladne preškolených 4 technikov, ktorí pristupujú k vášmu autu s maximálnou starostlivosťou a profesionalitou.
- Balíčky sú orientačné a je možné vytvoriť úplne individuálnu ponuku odhlučnenia podľa typu aj veľkosti vozidla, ceny alebo hmotnosti.
- V prípade nového vozidla sa nemusíte báť straty záruky, pretože predajcovia nemajú pochybnosti o kvalitne našej práce.