Ahifi pôsobí na trhu už 18 rokov a pomaly sa teda blíži naše jubilejné výročie. Počas tejto doby sa podarilo z malého lokálneho eshopu s produktmi na ozvučenie automobilov vybudovať silnú a stabilnú spoločnosť pôsobiacu nielen na českom trhu, ale aj na Slovensku a v Maďarsku. Pôvodné úzke zameranie sme v priebehu času rozšírili o špičkové ozvučenie a odhlučnenie vozidiel a taktiež predaj autokozmetiky a autodoplnkov. Ahifi je tiež oficiálnym dovozcom viac ako 40 svetových výrobcov a svoje portfólio neustále rozširujeme. V minulom roku tak prišiel prvý dôležitý míľnik v našej histórii a to sťahovanie do nových moderných priestorov brnenského CTParku, ktoré nám umožnilo ďalší rozvoj, rozšírenie skladových zásob a služieb a tiež výrazné navýšenie zamestnancov. A už vtedy sme začali prípravy na ďalšiu dôležitú zmenu. Naše doterajšie logo je s nami späté od založenia Ahifi v roku 2005 a bolo teda na čase prísť s logom novým, ktoré zodpovedá súčasným grafickým trendom a budúcemu zameraniu Ahifi.
Ako vznikalo naše nové logo?
Doterajšie logo s nami bolo už 18 rokov a za tú dobu sa toho samozrejme veľmi zmenilo. A to nielen v samotnom Ahifi, ale aj v grafických trendoch. Pôvodné logo už bolo tak trochu „oldschool“, svojim dizajnom odkazovalo iba na tému ozvučenia a bolo často ťažké ho využívať v najrôznejších aplikáciách. Cesta za novým logom bola pomerne dlhá a to od výberu kvalitného grafického štúdia až po finálnu podobu loga. Ako to už obvykle býva, tak za minimalistickým a zdanlivo jednoduchým výsledkom býva často dlhá a náročná práca. A presne také bolo zadanie. Vytvoriť minimalistické logo, ktoré bude moderné nielen v dnešnej dobe, ale aj v budúcnosti. Ďalšou požiadavkou bolo, aby nové logo fungovalo ako celok, ale aj ako samostatný symbol "A". Bonusom by potom bol nenápadný odkaz na históriu Ahifi a naše hlavné zameranie na zvuk a hudbu ako takú. K našej radosti sa zadanie po mnohých mesiacoch vývoja a ladenia niekoľkých variantov podarilo dosiahnuť. Nové logo Ahifi sa vyznačuje dominantným vizuálnym prvkom symbolu A, ktorý budeme využívať aj samostatne a postupne sa stane naším hlavným poznávacím znakom. Moderné prevedenie tohto symbolu aj celého loga vyznáva jednoduché, čisté a presné línie. Logo je ľahko zapamätateľné a svojím poňatím plne korešponduje nielen s aktuálnymi trendmi, ale aj našou filozofiou a novým dizajnovým jazykom Ahifi. Aj napriek jednoduchej krivky nového loga s pracovným názvom Metronóm sa podarilo do neho implementovať aj niečo z hudobného sveta. Symbol A bol totiž inšpirovaný práve hudobným prístrojom metronóm, ktorého siluetu naznačuje, a to vrátane kyvadla prispôsobenému tomuto symbolu. Po jeho otočení na stranu navyše evokuje symbol „play“ čo môže byť ďalším z jeho využitia. Spoločne s logom predstavujeme aj novú zelenú farbu s aktuálnym trendy odtieňom, ktorý doplní najmä čierna a biela. Nové logo Ahifi je teda na svete. Veríme, že splní svoj cieľ a budeme rovnako ako metronóm aj naďalej udávať tempo svojho odboru. A to minimálne 200 BPM!
Nové logo je len začiatkom...
Sťahovaním do nových priestorov sme odštartovali novú éru Ahifi, ktorej nové logo poskytuje ďalší rozmer. V prvom rade tento rok dúfajme dokončíme naše sídlo. Čoskoro sa môžete tešiť na značenie budovy, usilovne začíname pracovať na našej predajni, ktorá nabrala oneskorenie kvôli problémom s podložím, a čaká nás aj štýlový dizajn montážnej dielne a lounge pre našich zákazníkov. Nové logo Ahifi je tiež základným prvkom chystaného redizajnu eshopu v ultramodernom poňatí. Rovnako ako naše doterajšie logo je aj aktuálny web už zastaraný a bohužiaľ nezodpovedá nielen súčasným trendom, ale ani našim potrebám a požiadavkám. Vývoj webu je však veľmi náročný a jeho dokončenie očakávame začiatkom budúceho roka a to samozrejme aj vo všetkých zahraničných mutáciách. Ešte tento rok však bude spustená medzinárodná verzia eshopu v angličine a plne sa tak začneme sústrediť na náročných zahraničných klientov, čo je naším ďalším dôležitým cieľom. V budúcom roku sa chystáme zamerať na vybudovanie pobočky v Prahe a čakajú nás po Slovensku a Maďarsku aj ďalšie zahraničné mutácie. Nové logo a celý dizajnový jazyk je tiež pripravený na vývoj a výrobu vlastných produktov a značiek. Práve to je logickým vyústením nášho vývoja a taktiež perfekcionizmu, ktorý nás núti ponúkať len tie najkvalitnejšie produkty.
Ďakujeme, že ste pri tom s nami!
Razantné zmeny, akou je bezpochyby výmena loga, sú často nepopulárnym krokom, ktorý sa stretáva aj s nepochopením a horlivými diskusiami. Pre rozvoj firmy je však tento krok nevyhnutný a spätý s budúcim fungovaním. O to viac nás teší v drvivej väčšine priaznivej reakcie na naše nové logo na sociálnych sieťach. Vieme, že bez vás, našich skvelých zákazníkov, by nič z vyššie uvedeného nebolo nikdy možné. Preto veľmi ďakujeme za vašu priazeň a dúfame, že si na nové logo rýchlo zvyknete a budete aj naďalej súčasťou našej cesty.