- Druh inštalácieOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus
- VozidloPorsche Cayenne
- Dátum realizácie18.05.2023
- Časová náročnosť36 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena inštalácie2 155,15 EUR s DPH
Porsche Cayenne - odhlučnenie
Odhlučnenie automobilu Porsche Cayenne v už tretej generácii, ktorá prináša so svojim trojlitrovým šesťvalcom pre Porsche typické športové výkony v kombinácii s najvyššou úrovňou praktickej využiteľnosti v každodennej prevádzke. Snaha ponúknuť aj vysoký komfort je vidieť aj na továrenskej zvukovej izolácii, ktorá ponúkne akustické sklá (vrátane čelného), netradične aspoň nejaké výplne vo dverách aj na streche a pomerne hrubú vrstvu štandardnej izolácie na podlahe a podbehoch, ktorá je súčasťou čalúnenie. K nižšiemu hluku prispieva aj aerodynamický tvar vozidla a rôzne dizajnové vychytávky. Ani taký balíček zvukovej izolácie však nedokázal pozdvihnúť odhlučnenie na skutočne vysokú úroveň. Veľké a široké kolesá produkujú s rastúcou rýchlosťou pomerne silný hluk najmä na drsnejšom asfalte a nedovolia relaxovať v luxusnom interiéri tohto SUV. K ušiam cestujúcich dolieha aj okolitý cestný hluk cez veľké dvere a strechu a taktiež hlboké tóny motora. Od toho sme tu však my, aby sme ochránili váš akustický komfort a zaistili tomuto vozidlu tú najúčinnejšiu zvukovú izoláciu. S majiteľom tohto vozidla sme sa dohodli na našom balíčku odhlučnenia Premium Plus, v ktorom používame profesionálne materiály z najvyššieho radu Comfortmat Expert. Zamerali sme sa teda na všetky zásadné oblasti vozidla, konkrétne predné, zadné a piate dvere, podlahu, batožinový priestor, predné aj zadné podbehy z vnútornej strany a kapotu. Pre najdôležitejšie oblasti vozidla, ako je podlaha a podbehy, sme využili netradične aj najúčinnejší zvukovoizolačný materiál na trhu – Comfortmat Titan. U tohto konkrétneho vozidla má tiež veľký význam odhlučnenie z veľkej časti prístupnej prepážky medzi motorom a interiérom, čím dosiahneme výrazné utíšenie motora a hluku od cesty. Výsledkom odhlučnenia je približne dvojnásobné zníženie hluku v interiéri aj pri vysokých rýchlostiach, čo prináša cestujúcim značne vylepšený komfort a pohodlie. Na inštalácii pracovali zároveň štyria naši skúsení technici, ktorí aj takto náročnú montáž zvládnu v rámci 1 pracovného dňa.
Zobraziť produkty >Skryť produkty >Fotoreportáž
Demontáž interiéru Porsche Cayenne je prvým nevyhnutným krokom, spoločne s predchádzajúcou prípravou všetkých materiálov. Hluková najviac zaťažená je spodná časť automobilu a aby zvuková izolácia mala požadovaný efekt, je nutné pokryť väčšinu karosérie. Preto odstránime všetky čalúnenie, plastové obloženie, sedadlá a ďalšie prvky interiéru. Pred samotnou aplikáciou materiálov povrch dôkladne odmastíme.
K celkovému odhlučneniu vozidla najviac prispieva dôkladné odhlučnenie podlahy, ktorá je kvôli výrazným vibráciám a hluku najmä s nízkymi frekvenciami najviac náročná na použitie správnych materiálov. Aj preto u balíčka Expert Plus používame profesionálny antivibračný materiál Comfortmat Extreme, ktorý pri svojej hrúbke iba 3,5 mm poskytuje akustický stratový činiteľ (MLF) 0,63 jednotiek. To z neho robí najúčinnejší antivibračný materiál na trhu s hrúbkou do 4 mm a perfektne sa teda hodí do našich inštalácií zameraných na maximálnu účinnosť.
Comfortmat Extreme sa skladá z dvoch druhov po novom vyvinutých tmelov oddelených hliníkovou fóliou. Tmel v spodnej vrstve si po vychladnutí zachová svoju pohyblivosť a zachytí nízkofrekvenčný hluk šíriaci sa po podlahe. Prvá vrstva hliníkovej fólie potom odráža časť hluku späť a nepúšťa ho do interiéru. Potom prichádza na rad bitúmenová vrstva, ktorá po vychladnutí na úroveň izbovej teploty zatvrdne a plní rolu pevného panciera. A posledné slovo má vonkajšie fólie. Tento premyslený mix dôkladne odfiltruje vibrácie a nízkofrekvenčný hluk ako žiadny iný materiál na trhu.
Kvôli svojmu zloženiu a vysokej účinnosti je najprv nevyhnutné materiál nahriať v špeciálnej peci na 55 stupňov, preto je Extreme určený iba pre profesionálne štúdiá, ktoré sa špecializujú na odhlučnenie vozidiel. Aj napriek nahriatiu je práca s Comfortmat Extreme najnáročnejšia zo všetkých druhov materiálov, aké máme k dispozícii. Schopnosti tohto antivibračného materiálu sú však natoľko presvedčivé, že väčšia fyzická náročnosť pri aplikácii stojí rozhodne za to.
Priestor pod zadnými sedačkami je špecifický najmä tým, že je tu obvykle veľmi málo miesta a nie je možné aplikovať štandardné materiály. Táto oblasť však nie je taká náchylná na vibrácie a hluk ako podlaha, preto je mierne zníženie účinnosti materiálu možné. Pokiaľ to priestor dovolí, potom obvykle aplikujeme v prvej vrstve antivibračný materiál Comfortmat Viper s hrúbkou 3 mm a MLF 0,49 jednotiek. Viper na svoju hrúbku disponuje vysokou účinnosťou a vo výsledku sa každý ušetrený milimeter počíta.
V prípade odhlučnenia v najvyššej konfigurácii volíme v druhej vrstve Comfortmat Titan, ktorému patrí titul najúčinnejšieho zvukovoizolačného materiálu na súčasnom trhu. Titan nie je lacný, nie je ani ľahký, ale celková hrúbka 8 mm spolu so 4 mm hrubou protihlukovou membránou umožňuje zvukovú izoláciu až 38 dB, čo je momentálne neprekonateľná hodnota. Materiál je vhodný na odhlučnenie podlahy a zadných podbehov, kde nedá žiadnemu druhu hluku ani najmenšiu šancu.
Na Comfortmat Titan sa pozrime v detaile. Tento výnimočný materiál nahrádza vďaka svojmu zloženiu hneď dve vrstvy odhlučnenia. Spodnú časť tvorí červená zvukovoizolačná vrstva s hrúbkou 4 mm a na nej môžete vidieť protihlukovú membránu s rovnakou hrúbkou. Práve membrána mnohonásobne zvyšuje účinnosť materiálu a hluk neprepustí do interiéru vozidla. Materiál je samozrejme vodeodolný a vďaka extrémne priľnavej samolepiacej vrstve sa nemusíte obávať samovoľnému odlepeniu.
Titan spolu s Extremom aplikujeme na všetky prístupné oblasti, aby sme umožnili izoláciu maximálneho množstva vibrácií a hluku. V prednej časti podlahy sa dostávame až pod palubnú dosku, vďaka čomu dôkladne odhlučníme aj predné podbehy z vnútornej časti vozidla, kde je prístup k väčšej ploche karosérie. Továrenské odhlučnenie v prednej časti vozidla samozrejme ponechávame na ďalšie zvýšenie účinku nášho odhlučnenia.
Na priestor pod zadnými sedačkami aj v druhej vrstve aplikujeme membránový zvukovoizolačný materiál so zníženou hrúbkou, avšak nie na úkor účinnosti. Oranžový Comfortmat Raptor s celkovou hrúbkou iba 4 mm obsahuje protihlukovú membránu so silou 2 mm, ktorá prispieva k schopnosti zvukovej izolácie až 30 dB. Vďaka uvedeným vlastnostiam je Raptor optimálnym riešením pre tieto stiesnené priestory.
Batožinový priestor odhlučňujeme podobným spôsobom, pretože je nevyhnutné čo najviac zamedziť všadeprítomným vibráciám a hluku od pneumatík prenikať do interiéru. A aj preto volíme totožné materiály ako v prípade odhlučnenia podlahy. Na dno kufra aplikujeme rovnaký materiál ako pod zadné sedačky, teda Comfortmat Viper s hrúbkou 3 mm a MLF 0,49. Ten nielen absorbuje všetky vibrácie, ale zníži aj nízkofrekvenčný hluk, ktorý je typický pre túto oblasť.
Poďme si k materiálu Comfortmat Viper napísať viac informácií. Viper bol po mnohých mesiacoch vývoja predstavený v roku 2022 s cieľom uviesť na trh antivibračný materiál s neprekonateľným pomerom účinnosti a nízkej hmotnosti pri hrúbke 3 mm. Akustický stratový činiteľ s hodnotou 0,49 jednotiek a hmotnosť iba 3,65 kg/m² tento cieľ s prehľadom splnil a pridaných bolo aj niekoľko ďalších inovácií ako extrémna priľnavosť, nová hliníková fólia alebo luxusný matný vzhľad so vzorom hadej kože. Výsledkom je špičkový antivibračný materiál, ktorý perfektne dopĺňa aktuálny produktový rad spoločnosti Comfortmat.
Na zadné podbehy, ktoré sú najviac zaťažené vibráciami aj hlukom, aplikujeme v prvej vrstve rovnako ako na podlahu antivibračný materiál Comfortmat Extreme. Hrúbka 3,5 mm a akustický stratový činiteľ 0,63 jednotiek umožní dôkladné zamedzenie všetkých vibrácií a nízkofrekvenčného hluku od pneumatík, ktorý je typický pre zadné podbehy. A konečne na blatníky aplikujeme pri balíčku taktiež antivibračný materiál Comfortmat Viper.
V druhej vrstve nájdete v batožinovom priestore obvykle tri rôzne materiály a to nie iba z estetických dôvodov. Každá oblasť je zaťažená inak intenzívnym hlukom a je nevyhnutné voliť zodpovedajúce materiály. Na dno kufra aplikujeme spravidla membránový materiál Comfortmat Raptor, ktorý nájdete aj pod zadnými sedačkami. V kufri snáď ešte viac oceňujeme hrúbku iba 4 mm, vysokú flexibilitu a predovšetkým istotu bezproblémovej inštalácie čalúnenia batožinového priestoru.
Zadné podbehy opatríme rovnakým zvukovoizolačným materiálom, aký sme použili aj na odhlučnenie podlahy. Comfortmat Titan sa vyznačuje pri svojej hrúbke 8 mm rekordnou schopnosťou zvukovej izolácie 38 dB a kde inde tento brutálny materiál použiť, než na zadné podbehy. Nezabúdame ani na blatníky, na ktoré aplikujeme ľahký membránový materiál Comfortmat Integra s účinnosťou 28 dB a veľmi nízkou hmotnosťou. Tento materiál využívame aj pri odhlučnení dverí, kde ešte viac vyniknú jeho vlastnosti.
Pozrime sa tiež na Raptor dôkladnejšie. Aj Raptor patrí medzi moderné membránové materiály a nahrádza teda 2 vrstvy odhlučnenia. Je však zo všetkých najtenší a je teda zložený z 2 mm hrubej zvukovoizolačnej vrstvy a protihlukovej membrány taktiež s hrúbkou 2 mm. Práve membrána dodáva tomuto materiálu deklarovanú účinnosť až 30 dB, čo je pri tejto hrúbke unikátny počin. Samozrejme aj Raptor je úplne vodeodolný a môžete ho použiť prakticky kamkoľvek.
Dvere odhlučňujeme celkom v 5 vrstvách. V rámci balíčka Premium Plus volíme silnejší antivibračný materiál na vonkajší plech dverí, konkrétne Comfortmat Viper s hrúbkou 3 mm. Ten s prehľadom zlikviduje vibrácie, zamedzí prenikaniu nízkofrekvenčného hluku a spevní veľmi tenký plech dverí. Aj napriek vyššej hrúbke materiál disponuje veľmi nízkou hmotnosťou, je samozrejme vodeodolný a má okrem iného antikorózne vlastnosti.
Druhú vrstvu tvorí zvukovoizolačný materiál Comfortmat Integra. Ten bol vytvorený najmä na odhlučnenie dverí a je teda absolútne vodeodolný, nehnije, nerozkladá sa a ani vo vlhkom prostredí sa nikdy neodlepí. Vďaka svojej protihlukovej membráne je materiál schopný zvukovej izolácie až 28 dB, napriek tomu si udržuje nízku hmotnosť, ktorá je pri odhlučnení dverí dôležitá.
Následne aplikujeme antivibračný materiál Comfortmat Cobra, ktorý sa pýši najnižšou hmotnosťou zo všetkých antivibračných materiálov na trhu v danej hrúbke 2,3 mm. Táto vrstva slúži na zamedzenie vibrácií a rezonancií vnútorného plechu dverí a pri väčšine vozidiel aj na vytvorenie uzavretej ozvučnice pre reproduktory, čo má za následok zlepšenie ozvučenia. Najmä basová zložka stredobasového reproduktora prizná podstatné zlepšenie, čo oceníte nielen u továrenských reproduktorov.
Štvrtou vrstvou odhlučnenia dverí je opäť materiál Cobra, ktorý aplikujeme aj na plastové výplne dverí. Tým plast najmä spevníme a znížime rôzne vibrácie a zvuky, ktoré by mohli v budúcnosti znepríjemniť jazdu napríklad pri počúvaní hudby. Tu už materiál aplikujeme iba bodovo, čo k danému účelu úplne dostačuje a nedôjde k zbytočnému navýšeniu hmotnosti. Fotografia poslednej vrstvy v podobe materiálu Comfortmat Soft Wave Expert sa nám bohužiaľ niekam zatúlala, za čo sa ospravedlňujeme. Rovnaký postup volíme aj pri zadných dverách.
Tiež Comfortmat Cobra stojí za bližšie predstavenie, pretože ide o unikátny materiál. Predstavený bol spoločne s Comfortmat Viper a zdieľa teda hneď niekoľko spoločných vlastností. Tou najzaujímavejšou je veľmi nízka hmotnosť pri akustickom stratovom činiteľi (MLF) 0,40 jednotiek. To z Cobry robí najľahší a zároveň najúčinnejší materiál s hrúbkou 2,3 mm na svete. A presne tieto parametre sa dokonale hodia na odhlučnenie dverí, kde hmotnosť je pomerne zásadnou veličinou.
A konečne poslednou vrstvou je Comfortmat Softwave Expert s hrúbkou 15 mm, ktorý sme už aplikovali aj v druhej vrstve na streche. Táto flexibilná pena s tvarovou pamäťou sa lepí na plastové čalúnenie dverí z dôvodu zamedzenia škrípania a vŕzgania nielen plastov, ale aj drôtov a ďalších komponentov vo vnútri dverí a dodatočne aj zníži hluk tejto oblasti. Oproti klasickej verzii materiálu Soft Wave je tento tyrkysový variant vyrobený z hustejšej a účinnejšej polyuretánovej peny, ktorá odhlučnenie dverí posunie na ešte vyššiu úroveň. Rovnaký postup volíme aj pri zadných dverách.
Venujeme sa samozrejme aj piatym dverám, aby odhlučnenie batožinového priestoru bolo kompletné. Ako prvú vrstvu volíme ľahký antivibračný materiál Comfortmat Cobra s hrúbkou 2,3 mm, ktorý zamedzí vibráciám a nezaťažuje piate dvere zbytočnou hmotnosťou.
Z rovnakého dôvodu aplikujeme ako druhú vrstvu ultraľahký zvukovoizolačný materiál Comfortmat Vision, ktorý okrem izolácie 15 dB ponúkne práve veľmi nízku hmotnosť, ktorá je prakticky zanedbateľná.
Poslednú vrstvu tvorí už vyššie niekoľkokrát použitý polyuretánový materiál s tvarovou pamäťou Comfortmat Soft Wave Expert, ktorý aplikujeme na plastovú výplň dverí. Materiál s hrúbkou 15 mm zamedzí škrípaniu plastov a ďalším zvukom, ktoré môžu spôsobiť káble a ďalšie komponenty umiestnené na piatych dverách.
Tiež odhlučnenie torpéda môže priniesť zaujímavé výsledky. Stierače sú zdrojom silných vzduchových turbulencií a priestor pod spodným okrajom čelného skla je často veľký. Vytvára sa tu efekt zvuku v jaskyni a to v bezprostrednej blízkosti interiéru. Druhým dôvodom na odhlučnenie torpéda je zníženie hluku od motora. Najprv tradične aplikujeme antivibračný materiál, konkrétne Comfortmat Viper, ktorý odfiltruje silné vibrácie motora.
Ako druhú vrstvu najčastejšie aplikujeme zvukovoizolačný materiál Comfortmat Neoprene a to z niekoľkých dôvodov. Okrem dostatočnej zvukovej izolácie tento materiál ponúka aj absolútnu vodeodolnosť, ktorá je pre túto oblasť zásadná. A pretože torpédo je často opatrené mriežkou, je čierna farba tohto materiálu ideálna pre nenápadnú aplikáciu.
Nezabúdame ani na kapotu, na ktorú v prvej vrstve aplikujeme opäť ľahký antivibračný materiál Comfortmat Cobra. Tým kapotu spevníme, zamedzíme vibráciám, ktoré sa prenášajú do ďalších častí vozidla a zmizne aj typický plechový zvuk pri zatvorení kapoty. Na originálny kryt kapoty následne aplikujeme zvukovo aj tepelnoizolačný materiál Comfortmat Vision, ktorý zníži hluk motora a to pri zachovaní pôvodného vzhľadu motorového priestoru. Inštalácia sa blíži ku koncu, interiér vozidla starostlivo opätovne zložíme a odovzdáme vozidlo jeho nedočkavému majiteľovi.
Podobné montáže
Prezrite si podobné realizácie z našej montážnej dielne
10 rokov skúseností
S odhlučnením vozidiel sme ako prví v ČR a SR začali už v roku 2013 a odvtedy sme odhlučnili už takmer 1000 vozidiel väčšiny automobiliek. Vďaka tomu sme získali veľké množstvo nenahraditeľných skúseností, ktoré uplatňujeme aj pri odhlučnení vášho vozidla.
Najúčinnejšie materiály
Pracujeme výhradne s najmodernými materiálmi ruskej spoločnosti Comfortmat, ktorá predstavuje súčasnú svetovú špičku v odhlučnení vozidiel. S našimi materiálmi garantujeme najúčinnejšie odhlučnenie na dnešnom trhu.
8 skúsení montážni technici
Máme stabilný team 8 skúsených technikov, ktorí môžu všetci zároveň pracovať na vašom aute. Vďaka tomu zvládneme väčšinu montáží odhlučnenia počas 1 pracovného dňa. Auto nám teda o 8 hodine ráno pristavíte a o 17 hodine odchádzate.
Moderná montážna dielňa
Na našej montážnej dielni s rozlohou 300 m2 môžu byť v rovnakom čase až 10 vozidiel, čo nám umožňuje pracovať na niekoľkých inštaláciách denne a skrátiť čakaciu lehotu na montáž. Špičkové vybavenie dielne zaručuje tú najlepšiu starostlivosť o vaše vozidlo.
Náhradné vozidlo VW Golf VII
Počas montáže si môžete zapožičať naše firemné vozidlo Volkswagen Golf VII a využiť vozidlo podľa vašich potrieb. Môžete si napríklad urobiť výlet po okolí Brna. Zapožičanie a pohonné hmoty sú úplne zadarmo a platíte iba za prejdené kilometre.
Záruka na montáž odhlučnenia
Špičkové materiály ruskej spoločnosti Comfortmat zaručujú rovnakú účinnosť po celú životnosť vozidla aj pri prevádzke v extrémnych teplotách. Preto môžeme poskytnúť na naše montáže odhlučnenia dvojročnú záruku.