- Druh inštalácieOdhlučnění Premium a špičkové ozvučení
- VozidloVolkswagen T7
- Dátum realizácie20.05.2024
- Časová náročnosť83 hodin (3 pracovní dny pro 5 techniků)
- Cena inštalácie9 812,64 EUR s DPH
Volkswagen T7 - odhlučnenie a nový audio systém (náhrada Harman Kardon)
Ozvučenie a odhlučnenie automobilu Volkswagen T7. Najnovšia generácia tohto tradičného úžitkového vozidla je plná zmien a to ako dizajnových, tak konštrukčných. T7 sa odkloňuje od klasických dodávok a má oveľa bližšie k osobným automobilom, resp. rodinným MPV. Nový dizajn so zlepšenou aerodynamikou, lepšími jazdnými vlastnosťami na čele s novým podvozkom, praktický a prémiovo vyzerajúci interiér, najnovší infotainment a množstvo moderných technológií patrí medzi jedny z mnohých vylepšení oproti predchádzajúcej generácii. A čo sa zmenilo vo vnútri? V kvalite továrenského ozvučenia a účinnosti zvukovej izolácie zostáva bez prekvapenia všetko pri starom. Treba však podotknúť, že mnoho najmä konštrukčných noviniek nám prácu urobilo náročnejšie a napríklad z hľadiska odhlučnenia išlo o časovo aj technicky najzložitejšiu inštaláciu, akú sme kedy robili. Je to dané najmä preskrutkovanou podlahou, kvôli ktorej sa musí demontovať kompletné krytie spodnej časti vozidla. Ale od toho sme tu my, aby sme si poradili s každou výzvou a vykúzlili aj z T7 prémiovku, s ktorou bude radosť cestovať. Vozidlo sme teda celé odhlučnili podľa nášho balíčka Premium a mohli sme sa dôkladne zamerať na upgrade továrenského ozvučenia Harman Kardon. Základom nového riešenia od nás je špičkový trojpásmový systém Morel, ktorý vyniká nielen svojim vycibreným zvukom, ale aj vysokým výkonom. Práve o výkon celého ozvučenia sa bude starať hneď trojica zosilňovačov amerického výrobcu Zapco, konkrétne analógový 6kanálový zosilňovač triedy AB pre trojpasmový reproduktorový systém a dva monobloky triedy D pre predný a zadný subwoofer JL Audio. Na záver inštalácie prichádza možno to najdôležitejšie. Meranie zvuku kalibrovaným mikrofónom, ktoré umožní po odbornom nastavení prispôsobenie zvuku nielen poslucháčovi, ale predovšetkým tomuto konkrétnemu automobilu so všetkými prekážkami tohto pre zvuk nedokonalého prostredia. Zmerané výsledky teda nastavíme v software pokročilého DSP procesora Helix radu Pro, zvuk detailne doladíme podľa našich preferencií a následne nás čaká ešte finálna úprava s klientom. Výsledkom je audiofilný zvuk s precíznym nastavením a plným frekvenčným rozsahom, ktorý uspokojí aj veľmi náročných poslucháčov.
Zobraziť produkty >Skryť produkty >Fotoreportáž
Poďme sa najprv venovať novému ozvučeniu, ktoré stojí za bližšie predstavenie všetkých komponentov spadajúcich do prémiového segmentu. Základom je špičkový trojpásmový systém Morel, ktorý vyniká nielen svojim vycibreným zvukom, ale aj vysokým výkonom. Práve o výkon celého ozvučenia sa bude starať hneď trojica analógových zosilňovačov legendárneho amerického výrobcu Zapco, konkrétne séria Studio X. 6kanálový zosilňovač je určený pre všetky reproduktory zapojené v aktívnom režime, zvyšné dva monobloky dodajú potrebnú šťavu dvom subwooferom JL Audio, ktoré si predstavíme. Nevyhnutnou súčasťou nového audio systému je potom pokročilý DSP procesor Helix, vďaka ktorému zvuk detailne naladíme nielen pre poslucháčov, ale aj tento konkrétny a treba podotknúť na ozvučenie náročný automobil.
Zaujímavosťou továrenského ozvučenia Harman Kardon v tomto automobile je stredový reproduktor, ktorý je totožný ako v prípade rovnakého ozvučenia vo vozidlách BMW. Má teda rovnaký rozmer membrány aj špecifické uchytenie, ktoré poznáme z modelov tejto automobilky. To nám umožnilo zvoliť vynikajúce komponentné reproduktory Morel Reference určené pre automobily BMW, ktorých zvuk aj použité technológie vychádzajú z uznávaného modelového radu Hybrid. Práve z tohto radu sme doplnili stredové a výškové reproduktory o 165 mm stredobasy, ktoré sa postarajú o nižšie kmitočty. Výsledkom je na mieru zložený trojpásmový systém, ktorý nadchne aj veľmi náročných poslucháčov.
Takmer samozrejmosťou pri každej inštalácii zameranej na sound quality je subwoofer. Požiadavkou klienta však boli subwoofery hneď dva. Čo sme s radosťou splnili, pretože to má svoje opodstatnené dôvody. Na fotografii môžete vidieť prvý zo subwooferov v zadnej časti vozidla, ktorý disponuje membránou s priemerom 12" a jeho úlohou je starať sa o tie najnižšie frekvencie. A práve subwoofery JL Audio sú v tejto disciplíne excelentné a zahrajú veľmi nízko vo veľmi vysokej kvalite. Hlavným dôvodom inštalácie dvoch subwooferov je získanie plného frekvenčného pásma. Hoci sa snažíme zvuk subwoofera čo najviac preniesť do prednej časti vozidla vďaka nastaveniu časového oneskorenia signálu, pri takej dlhej karosérii nie je možné dosiahnuť ideálny zvuk a dokonalú prezentáciu vyšších basových frekvencií s plným frekvenčným rozsahom. Vtedy prichádza na rad predný subwoofer.
Teraz sa už pozeráte na predný subwoofer JL Audio, pre ktorý sme spoločne s klientom vybrali vhodný priestor v prednej časti vozidla. Ako sme uviedli vyššie, tak hlavným cieľom konfigurácie s dvoma subwoofermi je dosiahnutie plného frekvenčného rozsahu. Predný subwoofer však umožní tiež dokonalejšie sfázovanie s prednými stredobasovými reproduktormi a vernejšie, údernejšie "kopáky". Všeobecným problémom vozidiel tohto typu je tiež skutočnosť, že stredobasové reproduktory vo dverách zahrajú približne do 90 Hz pri strmosti 24 dB a aplikovaní akustického filtra Linkwitz-Riley, ktorý sa najčastejšie používa pri SQ inštaláciách. Zadný subwoofer je teda naladený od 30 do 50 Hz, predný od 50 do 90 Hz a vyššie frekvencie už majú na starosť stredobasové reproduktory vo dverách.
Pre predný subwoofer sme zvolili JL Audio modelového radu TW1 s priemerom 10". Ľahko sme upravili originálnu kompaktnú ozvučnicu, aby subwoofer mohol hrať smerom dole, čo je pre tieto účely vhodnejšie smerovanie.
Dvere sme pred inštaláciou reproduktorov dôkladne odhlučnili celkom v 5 vrstvách. Najprv aplikujeme antivibračný materiál na vonkajší plech dverí, konkrétne sme zvolili Comfortmat Atom Lite s hrúbkou 2,7 mm. Ten s prehľadom zlikviduje vibrácie, zamedzí prenikaniu nízkofrekvenčného hluku a spevní veľmi tenký plech dverí. Aj napriek vyššej hrúbke materiál disponuje veľmi nízkou hmotnosťou, je samozrejme vodeodolný a má okrem iného antikorózne vlastnosti.
Druhú vrstvu tvor zvukovoizolačný materiál Comfortmat Integra. Ten bol vytvorený najmä na odhlučnenie dverí a je teda absolútne vodeodolný, nehnije, nerozkladá sa a ani vo vlhkom prostredí sa nikdy neodlepí. Vďaka svojej protihlukovej membráne je materiál schopný zvukovej izolácie až 28 dB, napriek tomu si udržuje nízku hmotnosť, ktorá je pri odhlučnení dverí dôležitá.
Následne aplikujeme opäť antivibračný materiál Atom Lite. Jeho prednosti tkvie predovšetkým v jeho dvojvrstvovom zložení. Jedna časť materiálu je vyrobená z pevného bitúmenu, ktorý po aplikácii stvrdne do vysokej pevnosti a je optimálnym riešením pre dvere s väčšími otvormi. Pre výkonné stredobasové reproduktory je totiž dôležité vytvoriť pevnú ozvučnicu, aby naplno predviedli svoje prednosti.
Na tejto fotografii môžete vidieť stredobasový reproduktor Morel radu Hybrid s papierovou membránou s priemerom 165 mm a systémom hybridného pohonu, ktorého súčasťou je feritový magnet spolu s veľmi výkonným neodymovým magnetom. V tejto kombinácii vytvárajú kompaktný a ľahký systém, ktorý je až štyrikrát výkonnejší ako bežné konštrukcie rovnakej veľkosti. To umožňuje vysoký stály výkon reproduktorov s hodnotou 140 W RMS.
Pri všetkých našich inštaláciách aplikujeme okolo stredobasového reproduktora vodotesné prúžky z peny s uzavretými bunkami, ktoré tesnia k plastovej výplni dverí a sústreďujú všetku zvukovú energiu do interiéru vozidla, namiesto toho, aby sa odrážala vo vnútri výplne dverí. To vedie k znateľnému zlepšeniu zvuku stredobasu.
Ako sme už spomínali v úvode, tak stredový reproduktor je rovnaký ako v prípade automobilov značky BMW. Aj naše riešenie od high-end izraelského výrobcu Morel má teda totožné rozmery a uchytenie ako továrenské reproduktory, hlavný rozdiel je však vo zvuku. Ultraľahká membrána sa pýši nielen skvelým zvukom bez akéhokoľvek zafarbenia, ale aj vysokým výkonom a minimálnym skreslením, k čomu prispievajú najmä unikátne technológie spoločnosti Morel.
Plastové výplne dverí opatrujeme poslednou vrstvou, ktorou je materiál Comfortmat Soft Wave s hrúbkou 15 mm. Táto flexibilná pena s tvarovou pamäťou sa lepí na plastové čalúnenie dverí z dôvodu zamedzenia škrípania a vŕzgania nielen plastov, ale aj drôtov a ďalších komponentov vo vnútri dverí a dodatočne aj zníži hluk tejto oblasti.
Výškové reproduktory nadväzujúce na modelový rad Hybrid vás jednoducho ohromia. Prirodzený, nezafarbený a neskutočne detailný zvuk, ktorý môžete počúvať celé hodiny bez známky únavy.
Zaujímavosťou tohto automobilu je na prvý pohľad perfektná lokácia výškových reproduktorov, ktorú má len veľmi málo vozidiel. A ide o vynikajúci základ pre celkový zvuk tejto inštalácie. Aj pri tak podarenej lokácii je však nevyhnutná dôkladná ekvalizácia na DSP procesore, aby sme získali perfektné podanie vysokých frekvencií.
VW T7 má oproti predchádzajúcemu modelu jednu veľkú výhodu, aspoň teda pre nás. Je tu totiž pomerne veľa priestoru na pohodlnú inštaláciu aj rozmernejších analógových zosilňovačov, ktoré sú aj v dnešnej dobe zvukovo stále neprekonateľné. A do tohto vozidla sme inštalovali zosilňovače hneď tri. Pozeráte sa na 6kanálový zosilňovač Zapco s výkonom 6 x 100 W RMS z modelového radu Studio X, ktorý nás svojim "teplým" a detailným zvukom vždy nesmierne baví. Zosilňovače Zapco sú skrátka vždy stávkou na istotu, pokiaľ je prioritou inštalácie veľmi kvalitný zvuk. A práve tento zosilňovač sme využili pre náročný 3pásmový systém Morel. Popri zosilňovači našiel svoje umiestnenie aj pokročilý DSP procesor Helix modelového radu Pro. Všetko samozrejme prepojené špičkovými signálovými káblami Stinger z druhého najvyššieho radu 8000 pre zaistenie ničím nerušeného prenosu zvuku.
Druhý zosilňovač toho istého výrobcu a modelového radu sme umiestnili do rovnakého priestoru, iba na druhej strane. Jedná sa o digitálny monoblok, ktorý sa stará o napájanie subwoofera JL Audio umiestneného v zadnej časti automobilu. Výkon 700 W RMS pri 2 ohmoch je dostatočnou porciou aj pre nenásytný subwoofer JL Audio, ktorý tento zosilňovač skrotí aj vďaka svojej kvalite s vynikajúcou kontrolou.
Menší z monoblokov sa nachádza pod sedačkou vodiča a má na starosť napájanie druhého subwoofera v prednej časti vozidla. Skúsenejší si určite všimli ďalšie zmeny oproti predchádzajúcemu modelu T6, ktorý mal v priestore pod sedačkami viac miesta. Subwoofer s priemerom 8" sa tak pri týchto modeloch pohodlne vošiel pod sedačku spolujazdca. Teraz o tieto pozície prichádzame, čo je škoda.
Pokiaľ by jeden zo subwooferov prekážal cestujúcim alebo pri ceste na nákup či dovolenku, je možné ho vďaka rýchlospojke kedykoľvek ľahko odpojiť a odobrať z automobilu. Na prianie zákazníka môžeme aj vytvoriť špeciálny preset na počúvanie hudby bez subwoofera.
To najdôležitejšie sa odohráva na konci inštalácie a to meranie frekvenčnej odozvy reproduktorov s následným nastavením zvuku v software DSP procesora. Automobil nie je z hľadiska akustiky práve optimálnym prostredím. Je teda dôležité korigovať nielen nevhodnú lokáciu reproduktorov, ale aj pozíciu poslucháča a všetky prekážky po ceste zvuku do ľudského ucha. Výslednú ekvalizačnú krivku každého reproduktora ovplyvňuje množstvo faktorov ako je priestor za reproduktorom, materiál membrány aj koše reproduktora, ale aj prekážky zvuku ako sú sedačky, stredový tunel, volant alebo palubná doska. Je teda nevyhnutné zmerať frekvenčnú odozvu každého reproduktora a výsledky následne zapísať do programu DSP procesora. Na meranie používame kvalitné kalibrované mikrofóny v kombinácii s profesionálnym meracím softwarom REW a jeho cieľom je dosiahnutie lineárnej frekvenčnej odozvy reproduktorov, čo umožní aj v tak akusticky náročnom prostredí dosiahnuť verný a vysoko kvalitný zvuk.
Po každom meraní nastavíme pre konkrétny reproduktor priestorovú korekciu ekvalizéra v programe DSP procesora. Na fotografii môžete vidieť výsledné ekvalizačné krivky všetkých reproduktorov dohromady. Všimnite si teda, že každý z reproduktorov má odlišnú výslednú EQ krivku. Na DSP procesore nastavíme aj časové korekcie, pásmové priepusty, úrovne, typy filtra a ďalšie dôležité funkcie. To nám umožní, aby v skladbe vynikol každý detail, ktorý interpret zanechal na nahrávke a hudobná scéna sa z dverí presunula priamo pred vás.
Pre lepší prehľad ukážeme ešte jednu fotografiu, ktorá zobrazuje výslednú ekvalizačnú krivku iba ľavých a pravých stredových reproduktorov (zelená a žltá farba) a ľavých a pravých výškových reproduktorov (červená a modrá farba). Pri jednotlivých pároch reproduktorov si môžete všimnúť úplne odlišné krivky, ktorá je výsledkom nedokonalého prostredia automobilu so všetkými jeho prekážkami po ceste zvuku. Všetky tieto nedostatky je teda nutné korigovať a je nevyhnutné počítať s časovou náročnosťou 3 až 5 hodín na nastavenie naozaj verného a vysoko kvalitného zvuku.
Všetko predchádzajúce by nebolo to pravé orechové, keby sme nemysleli na zdroj zvuku. Všeobecne je možné zvoliť medzi hi-res prehrávačom, mobilným telefónom a hlavnou jednotkou auta. Ideálnym riešením je hi-res prehrávač, ktorý umožní bezstratové počúvanie hudby v tej najvyššej kvalite. DSP procesor je možné doplniť aj o hi-res Bluetooth modul Helix s dodekom aptX HD, vďaka čomu je možné bezdrôtovo streamovať hudbu v hi-res rozlíšení. Počúvanie v takej kvalite je možné aj cez hlavnú jednotku (USB, Android Auto alebo Apple Carplay), avšak v tomto prípade je zvuk aj napriek našej maximálnej snahe ovplyvnený továrenskou jednotkou a elektronickými výhybkami systému Harman Kardon. V prípade takto kvalitných inštalácií je teda pre ten najkvalitnejší zážitok vhodné využívať iný zdroj. Pri tejto inštalácii zákazník zvolil ako hlavný zdroj hudby Hi-Res prehrávač FiiO, v prípade potreby je samozrejme možné využiť aj mobilný telefón a tradične hlavnú jednotku. Pre každý zdroj je samozrejme nevyhnutné vlastné meranie a nastavenie zvuku.
Vozidlo sme tiež kompletne odhlučnili a hneď na úvod je dôležité spomenúť, že sa jedná o vôbec najnáročnejšie odhlučnenie aké sme kedy na dielni mali. A to ako z hľadiska technického, tak časového. Celá podlaha je totiž kompletne preskrutkovaná a aby bolo možné automobil adekvátne odhlučniť, je nevyhnutné zo spodnej strany podlahy odmontovať všetku ochranu dna a povoliť dokonca aj palivovú nádrž. My sa však výziev nebojíme a pustili sme sa aj do takto zložitej inštalácie.
Neštandardný automobil si vyžaduje aj neštandardné riešenie. Po dôkladnej analýze sme dospeli k záveru, že zadnú časť podlahy je možné odhlučniť iba jednou vrstvou materiálov s maximálnou hrúbkou 4 mm. Najväčší účinok odhlučnenia v tomto prípade zaistí špičkový antivibračný materiál s hrúbkou 4 mm, ktorý sa postará ako o všadeprítomné vibrácie, tak o nízkofrekvenčný hluk. Celú podlahu sme teda opatrili profesionálnym antivibračným materiálom Comfortmat Atom, ktorý disponuje hrúbkou 4 mm a veľmi vysokým akustickým stratovým činiteľom. Výrazne reliéfny povrch zadnej časti podlahy spôsobuje náročné podmienky na aplikáciu tak účinného materiálu, my sme však pre perfektné odhlučnenie urobiť všetko, čo je v našich silách.
Comfortmat Atom je najmodernejší antivibračný materiál z profesionálneho radu Expert, ktorý sa skladá z dvoch vrstiev vysoko účinných tmelov, kedy každý plní odlišnú funkciu. Celková hrúbka 4 mm a najmä akustický stratový činiteľ (MLF) s extrémnou hodnotou 0,60 jednotiek umožní takmer maximálne zamedzenie vibrácií aj výrazné zníženie nízkofrekvenčného hluku.
Zadné podbehy, ktoré sú najviac zaťažené vibráciami aj hlukom, opatríme rovnako ako celú podlahu antivibračným materiálom Comfortmat Atom. Ten doslova zlikviduje vibrácie a nízkofrekvenčný hluk od pneumatík. Na boky vozidla a posuvné dvere aplikujeme v prvej vrstve ultraľahký antivibračný materiál Comfortmat Cobra.
Aspoň prednú časť podlahy bolo možné odhlučniť aj druhou vrstvou v podobe zvukovoizolačného materiálu Comfortmat Blockshot, ktorý pri hrúbke 7 mm vyniká vysokou schopnosťou zvukovej izolácie až 32 dB. Je to vďaka jeho 2 mm silnej protihlukovej membráne, ktorá umožní takto vysokú účinnosť. Materiál lepíme na všetky dostupné miesta, aby sme zamedzili čo najviac všadeprítomnému hluku. Dôkladne zamedzíme tak aj hluku od pneumatík, ktorý preniká cez predné podbehy.
Atom spolu s Blockshotom aplikujeme na všetky dostupné miesta, aby sme umožnili izoláciu maximálneho množstva vibrácií a nízkofrekvenčného hluku. V prednej časti podlahy sa dostávame až pod palubnú dosku, vďaka čomu dôkladne odhlučníme aj predné podbehy z vnútornej časti vozidla, kde je prístup k väčšej ploche karosérie. Podlahu odhlučňujeme vysoko účinným antivibračným materiálom s hrúbkou 4 mm a zvukovoizolačným materiálom v druhej vrstve s hrúbkou 7 mm. Celkom teda 11 mm zvukovej izolácie, čo má za následok dôkladné zamedzenie hluku od predných pneumatík aj bez aplikácie z vonkajšej strany.
Na zadné podbehy aplikujeme v druhej vrstve oranžový membránový materiál Comfortmat Raptor, ktorý je vďaka svojej hrúbke 4 mm ideálnym materiálom pre túto oblasť, kde je taktiež menej priestoru. Nenechajte sa však zmiasť tenkou hrúbkou, Raptor obsahuje rovnako ako Blockshot 2 mm silnú protihlukovú membránu a vďaka tomu dosahuje účinnosť až 30 dB. A vďaka tomu patrí Raptoru titul najúčinnejšieho zvukovoizolačného materiálu na trhu o tejto hrúbke.
Odhlučňujeme samozrejme okrem predných dverí aj všetky ostatné. Na fotografii sú zobrazené ľavé posuvné dvere a prvá vrstva odhlučnenia v podobe ľahkého antivibračného materiálu Comfortmat Cobra s hrúbkou 2,3 mm. Ten s prehľadom zlikviduje vibrácie, zamedzí prenikaniu nízkofrekvenčného hluku a spevní veľmi tenký plech dverí. Aj napriek vyššej hrúbke materiál disponuje veľmi nízkou hmotnosťou, je samozrejme vodeodolný a má okrem iného antikorózne vlastnosti.
Druhú vrstvu tvorí zvukovo izolačný materiál Comfortmat Integra. Ten bol vytvorený najmä na odhlučnenie dverí a je teda absolútne vodeodolný, nehnije, nerozkladá sa a ani vo vlhkom prostredí sa nikdy neodlepí. Vďaka svojej protihlukovej membráne je materiál schopný zvukovej izolácie až 28 dB, napriek tomu si udržuje nízku hmotnosť, ktorá je pri odhlučnení dverí dôležitá.
Venujeme sa samozrejme aj piatym dverám, aby odhlučnenie batožinového priestoru bolo kompletné. Ako prvú vrstvu volíme ľahký antivibračný materiál Comfortmat Cobra, ktorý zamedzí vibráciám a nezaťažuje piate dvere zbytočnou hmotnosťou.
Z rovnakého dôvodu aplikujeme ako druhú vrstvu ultraľahký zvukovoizolačný materiál Comfortmat Vision, ktorý okrem izolácie 15 dB ponúkne práve veľmi nízku hmotnosť, ktorá je prakticky zanedbateľná.
Nezabúdame ani na kapotu, na ktorú v prvej vrstve aplikujeme opäť ľahký antivibračný materiál Comfortmat Cobra. Tým kapotu spevníme, zamedzíme vibráciám, ktoré sa prenášajú do ďalších častí vozidla a zmizne aj typický plechový zvuk pri zatvorení kapoty. Na originálny kryt kapoty následne aplikujeme zvukovo aj tepelnoizolačný materiál Comfortmat Vision, ktorý zníži hluk motora a to pri zachovaní pôvodného vzhľadu motorového priestoru.
Podobné montáže
Prezrite si podobné realizácie z našej montážnej dielne
10 rokov skúseností
S odhlučnením vozidiel sme ako prví v ČR a SR začali už v roku 2013 a odvtedy sme odhlučnili už takmer 1000 vozidiel väčšiny automobiliek. Vďaka tomu sme získali veľké množstvo nenahraditeľných skúseností, ktoré uplatňujeme aj pri odhlučnení vášho vozidla.
Najúčinnejšie materiály
Pracujeme výhradne s najmodernými materiálmi ruskej spoločnosti Comfortmat, ktorá predstavuje súčasnú svetovú špičku v odhlučnení vozidiel. S našimi materiálmi garantujeme najúčinnejšie odhlučnenie na dnešnom trhu.
8 skúsení montážni technici
Máme stabilný team 8 skúsených technikov, ktorí môžu všetci zároveň pracovať na vašom aute. Vďaka tomu zvládneme väčšinu montáží odhlučnenia počas 1 pracovného dňa. Auto nám teda o 8 hodine ráno pristavíte a o 17 hodine odchádzate.
Moderná montážna dielňa
Na našej montážnej dielni s rozlohou 300 m2 môžu byť v rovnakom čase až 10 vozidiel, čo nám umožňuje pracovať na niekoľkých inštaláciách denne a skrátiť čakaciu lehotu na montáž. Špičkové vybavenie dielne zaručuje tú najlepšiu starostlivosť o vaše vozidlo.
Náhradné vozidlo VW Golf VII
Počas montáže si môžete zapožičať naše firemné vozidlo Volkswagen Golf VII a využiť vozidlo podľa vašich potrieb. Môžete si napríklad urobiť výlet po okolí Brna. Zapožičanie a pohonné hmoty sú úplne zadarmo a platíte iba za prejdené kilometre.
Záruka na montáž odhlučnenia
Špičkové materiály ruskej spoločnosti Comfortmat zaručujú rovnakú účinnosť po celú životnosť vozidla aj pri prevádzke v extrémnych teplotách. Preto môžeme poskytnúť na naše montáže odhlučnenia dvojročnú záruku.